Lise Friis er coach med speciale i unge på ungdomsuddannelser. Hun brænder for at hjælpe unge studerende, som har en presset hverdag, med at (gen)finde troen på sig selv. Hun coacher de unge i alt fra ensomhed og selvværdsproblematikker til præstationsangst og sociale udfordringer.
Drømmen er at gøre passionen til levevej, men Lise havde brug for større synlighed for at nå sine målgrupper. Hun ønskede sig en visuel profil, som var enkel, varm og imødekommende samt en hjemmeside, som kunne ramme både de unge, forældrene og de uddannelsesinstitutioner, de unge går på.
Løsningen
Coaching er et spørgsmål om tillid – ikke mindst hos Lises målgruppe. Det har vi arbejdet med gennem tryghedsskabende tekster, gode billeder af Lise i coachingsituationer og udtalelser fra andre, hun har coachet. Et andet tryghedsskabende element, som vi har indarbejdet, er 20 minutters gratis rådgivning, så klienterne kan få en forsmag på, hvordan hun kan hjælpe dem.
Lise ER sin virksomhed, og det personlige skal gennemsyre alt, hvad hun gør, lige fra logo, hvor vi har valgt en håndskriftfont, til autentiske billeder frem for stockfotos. Hun henvender sig til tre forskellige målgrupper. Det har vi taget højde for ved at lave specifikke undersider til hver målgruppe på hjemmesiden.
Lise har brugt heykommunikation til:
Strategisk rådgivning
Visuel identitet med logo, farver og fonte.
Website i responsivt design.
Tekstforfatning og tekstredigering.
Facebook-side.
“Det er en stor lettelse, at jeg nu har min egen hjemmeside og har fået et fint logo. Inden jeg gik i gang, virkede det helt uoverskueligt. Nu føler jeg mig meget tættere på mit mål om at leve af det, jeg brænder for.”
LiseFriis, coach
“Jeg har fået en flot hjemmeside, som jeg er så glad for og får stor ros for fra mine kunder. Og så er jeg kommet godt i gang med sociale medier, så jeg nu er klar til at give den gas med markedsføringen. En af de bedste ting, jeg har fået med, er den sparring jeg har fået. Ann og Michael gjorde sig umage for at forstå min forretning og bygge en brugervenlig hjemmeside. Jeg har hele vejen igennem følt, at jeg var landet det rigtige sted.
Jeg havde fået anbefalet heykommunikation, og nu giver jeg den anbefaling videre: De er så søde, dygtige og lyttende. De vil dig det bedste og leverer et godt produkt.”
Designguides / Grafisk opsætning / Tekstredigering af salgstekster, nyhedsbreve og freebie / Kommunikationssparring / Produkt- og miljøfotos
Udfordringen
Jane Kudsk ejer virksomheden Spis dig fri, hvor hun hjælper Type 2 diabetikere med at spise sig fri af deres sygdom. Jane holder foredrag og har onlineforløb samt 1:1 konsultationer med sine klienter.
Jane har selv en skarp pen, men havde brug for professionelle øjne på sit eksisterende markedsføringsmateriale – hjemmesidetekster og nyhedsbreve samt guides – og sparring på ideudviklingen af nyt materiale, for at få sat skub i salget.
Derfor kontaktede hun heykommunikation.
Løsningen
Janes mål var at skrue op for salget og få gang i forretningen. Derfor startede vi med at holde et strategimøde, hvor vi fik overblik over hendes markedsføringskanaler, og hvordan de skulle buges.
Herefter gik vi i gang med at kigge materialerne igennem og optimere det, både ved gennemskrivning af tekster og grafisk opsætning af materialer.
Det er vigtigt for Jane, at hendes materiale er lækkert og professionelt, og at modtageren kan mærke hende som afsender. Derfor lavede vi en designmanual, som sikrer at hendes materialer får det samme professionelle udtryk hver gang.
Spis dig fri har brugt heykommunikation til:
Strategi og sparring på kommunikationen og et klubkoncept.
Designguide for Spis dig fri og Klub Spis dig fri.
Redigering af salgstekster til hjemmesiden.
Gennemskrivning af nyhedsbreve i hendes velkomstserie.
Produkt- og miljøfotos til guides og hjemmeside.
Opsætning af Spis dig fri-guides.
Redigering og opsætning af freebie til nyhedsbreve.
“Jeg fandt ud af, at jeg ville for mange ting med min velkomstserie. Sammen med heykommunikation fik jeg snævret det ind. Min velkomstserie og freebie er nu sat op til at sælge mit introprodukt, og det har virket. Jeg kan mærke, at der sker noget med mit salg nu. Det går rigtig godt.”
Jane Kudsk, indehaver af Spis dig fri
“Jeg har fået virkeligt lækkert layout på mine freebies, som jeg har fået ros for. Det gør, at det hele ser meget mere professionelt ud. Jeg har fået en meget anvendelig designmanual, som giver et godt overblik. Den har jeg altid liggende ved siden af mig, når jeg arbejder med min markedsføring.
For mig er det vigtigt, at min sparringspartner er vant til at arbejde med enkeltmandsvirksomheder og kan give faglig og god sparring om tingene. heykommunikation havde mange gode ideer og indspark til det, jeg allerede havde og hjalp med at bygge ovenpå det. Og så fik jeg klar besked om det, der ikke virkede. Det var så inspirerende.“
Rådgivning om markedsføring / nyhedsbreve / strategi og indhold til sociale medier/ / grafisk arbejde / cases
Udfordringen
Heidi Korsgaard driver virksomheden Skriveværkstedet, som hjælper forfatterspirer med at skrive den bog, de drømmer om. Hun arbejder med hele processen fra ide til udgivelse og PR. I Skriveværkstedet sidder 10 freelancere, som alle sammen arbejder med redigering, ghostwriting, korrektur og rådgivning for forfattere. Skriveværkstedet sælger også forfatterkurser og bøger om at skrive.
Selvom Heidi er en erfaren redaktør og forfatter, så er stilen i nyhedsbreve og marketing meget anderledes end i litteraturen. Samtidig har hun ikke tiden til at skrive sine nyhedsbreve selv. Derfor er der gevinster at hente for Heidi ved at lade en ekstern konsulent ideudvikle og udføre markedsføringen for Skriveværkstedet.
Løsningen
Det er vigtigt for Skriveværkstedet, at nyhedsbrevene er skrevet i samme tone, som de selv ville have gjort. Derfor har vi gjort meget ud af at forstå Heidis forretning og kunder, så nyhedsbrevene hænger sammen med resten af kommunikationen. Skriveværkstedet har også fået en ny skabelon, der stilmæssigt passer til deres øvrige markedsføring.
Vi ideudvikler og skriver nyhedsbrevene. Skriveværkstedet læser korrektur og klarer for det meste opsætningen selv. I pressede situationer hjælper vi med opsætning og udsendelse af nyhedsbrevet.
Ud over nyhedsbrevet, har Skriveværkstedet brugt heykommunikation til:
Strategi for nyhedsbreve.
Strategi for sociale medier.
Forretningsudvikling.
Ideudvikling på indhold til sociale medier.
Rådgivning om indhold og struktur på hjemmesiden.
Grafisk opsætning af diverse materiale.
Cases.
YouTube-profil.
“Vi har fået en virkelig pålidelig og skøn samarbejdspartner, vi har fået nye vinkler på ældre produkter, og vi har fået ærlige input, der har gjort os mere skarpe udi kunsten at skrive nyhedsbreve.”
Heidi Korsgaard, ejer af Skriveværkstedet
“Vores nyhedsbreve er meget blevet skarpere og nytænkende. heykommunikation overrasker med anderledes vinkler hver gang og kan se vores forretning på nye måder.
heykommunikation engagerer sig i Skriveværkstedet og tør byde ind med nye ideer og udfordre os, så vi kan blive endnu bedre. Derudover er det meget behageligt at arbejde sammen med heykommunikation. De overholder altid deadlines og ved, hvordan man som kunde får en god oplevelse og føler sig mødt.”
Website med blog / SEO-rådgivning / Facebook-profil / logo / profilvideoer / profilbilleder / madbilleder / postkort / visitkort / bogmærker / rådgivning om markedsføring
Opgaven
Mette Forman er passioneret madblogger. Hun startede på Instagram i 2015 og ville gerne udvide sit univers med et website og en Facebook-side. Målet er at øge kendskabet til Det handler mest om mad og få flere følgere og større engagement.
Mette vil gerne gøre blogging til sin levevej og bruger heykommunikation til sparring på strategi, fotografering, udviklling af markedsføringsmaterialer og hjælp til produktion af indhold, der fanger.
Løsningen
Det handler mest om mad er i høj grad båret af Mettes personlighed og værdier. Sammen med Mette fandt heykommunikation frem til en grafisk stil, der matcher Mettes værdier: et enkelt, roligt og feminint udtryk og en enkel billedstil, der visuelt fremhæver Mettes mad.
Mette har brugt heykommunikation til:
Logo og design.
Profilfotos og lækre madbilleder.
SEO-optimeret website i responsivt design.
Facebook-side og annoncering.
Profilvideoer til website og Facebook.
YouTube-profil.
Flyer, postkort og visitkort.
“heykommunikation har været en uvurderlig samarbejdspartner og faktor for, at min drøm om en madblog blev en realitet.”
Mette Forman, madblogger
“heykommunikation har lavet en hjemmeside i WordPress til mig – hele tiden i tæt kontakt med mig for at opfylde – men også udfordre – mine ideer og ønsker til funktioner og design. Et kæmpe plus er den rådgivning, jeg har fået, så jeg fremover kan løse nogle opgaver selv. Fx har de lært mig noget om søgeordsoptimering, så min hjemmeside har større chance for at få en høj placering i Googles søgeresultater.”
Web content / webstruktur / rådgivning om markedsføring via sociale medier
Udfordringen
Mette er redaktør og forfatter til bogen Viljepigen. Bogen er Mettes fortælling om, hvordan det er at være teenager og ramt af en sjælden, alvorlig og livstruende kræftsygdom. Bogen er oversat til engelsk – Willpower Girl – A Teenager’s Trek Through Cancer.
Det var Mettes drøm, at få bogen på den amerikanske bestsellerliste. Opgaven var at markedsføre bogen i USA sammen med Mette via et website, en Instagram-profil og foredrag. Det var Mettes mål at bruge 30 % af sin tid på det amerikanske bogprojekt.
Løsningen
Mette havde brug for andre øjne på sin hjemmeside for at sikre, at hun ramte sin målgruppe på det amerikanske marked. Vi rådgav Mette og formulerede en strategi for, hvordan hun skulle gå til markedet. Efterfølgende tilrettede vi strukturen og indholdet på hjemmesiden, så de vigtigste budskaber kom frem og det blev lettere for målgruppen af finde det.
En anden vigtig kanal for Mette er Instagram. Her hjalp vi hende med ideudvikling til indhold, så profilen blev interessant for målgruppen.
Vi elsker cookies! Både dem med chokolade og så dem, der er på hjemmesider. De giver os nemlig mulighed for at give dig den bedst mulige oplevelse af hjemmesiden. Vi behandler dine data ordentligt og videregiver intet til nogen andre.Ok
Seneste kommentarer